Lite träning

På dagens schema stod de jobb, träning med hund + mycket hundbus! Jobbet gick som vanligt bra fast Fanny har blivit sjuk så jag kommer att få jobba sj i morgon :((... Bli frisk fort nu!
Sen när ja kom hem packa vi in hundarna i bilen för att möta upp Cp och Martina och deras fina tik Texas som är Homers bästa tjej! Tror allt han e lite kär i henne;)
Texas hade aldrig träffat en valp förut så detta blev en utmaning för henne. Hon ville sätta honom på plats hela tiden. De verkade som om hon inte visste hur hon skulle bete sig mot honom men som sagt vi ska leda henne på rätt väg :)
Sen blev de rallylydnad på dalängen med Ronja och Midas. Först ville inte Homer alls, va inte fokuserad på mig för fem öre men sen fick vi låna Napoleon som är en pipp leksak och då jävlar! Men vi måste öva på att lägga oss rakt i ligg under gång men även att sitta rakt framför mig. Vi ska nu öva på detta som bara den!
Sen va de Gandhis tur. Fick lite tips och trix utav Ronja hur vi ska göra med att gå fint i koppel och så ska vi öva på va kontakt hemma.
De va en händelserik dag med mycket hund som jag älskar:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0